Coraz bardziej zaawansowane są prace przy rozbudowie DK-46 wraz z budową obejścia ul. św. Barbary do ul. Pułaskiego.

Plac budowy na DK-46 odwiedził ponownie prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk, który zapoznał się z aktualnym stanem robót. Na miejscu spotkał się z przedstawicielami konsorcjum wykonawczego (którego liderem jest Drog-Bud) oraz Miejskiego Zarządu Dróg.   

W ramach przebudowy DK-46 kontynuowana jest budowa kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej, trwają roboty ziemne na odcinku Zaciszańska-Pułaskiego, a także prace na pięciu wahadłach na przebudowywanym odcinku Głównej i Przejazdowej w zakresie branży drogowej, sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej.

Kolejny etap prac przy przebudowie DK-46 wymusił od końca maja zamknięcie przejazdu kolejowego w ul. Mała Warszawka – naprzeciwko Warownej (alternatywnymi połączeniami jest m.in. wykorzystanie ulicy Osada Młyńska i czynnego przejazdu kolejowego w ul. Przestrzennej).

Na nowym odcinku drogi między ul. Pułaskiego a św. Jadwigi/Główną realizowany jest ostatni fragment na wysokości przecięcia nowej arterii z ul. Zaciszańską. Stąd obecne zamknięcie przejazdu kolejowego w ul. Zaciszańskiej. W docelowej organizacji ruchu przejazd będzie otwarty, ale wjazd w Zaciszańską i wyjazd z niej (od strony nowej drogi) będzie odbywał się w sposób pokazany na załączonej grafice.

Odcinek łączący ulicę Główną z Pułaskiego ma być oficjalnie otwarty wcześniej niż ten przebudowywany w starym śladzie, ale prawdopodobnie nastąpi to najwcześniej we wrześniu, po uporaniu się z budową lub przebudową wszystkich elementów infrastruktury towarzyszącej nowemu połączeniu.       

Zadanie „Rozbudowy DK-46 – ul. Głównej i ul. Przejazdowej wraz z budową obejścia ul. Św. Barbary do ul. Pułaskiego” to strategiczna inwestycja realizowana w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie”. Oprócz budowy infrastruktury drogowej i podziemnych sieci, na odcinku ok. 6 km powstają drogi rowerowe, chodniki, oświetlenie, ronda i skrzyżowania poprzeczne, które zyskają bezpieczną geometrię. Dzięki nowej drodze biegnącej tzw. obejściem ul. Św. Barbary komunikacyjnie odciążona zostanie zachodnia część centrum miasta, którą ominie ruch tranzytowy.

Inwestycja wraz z dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej kosztuje ponad 98 mln zł (bez kosztów robót dodatkowych). Oddanie całości inwestycji do użytku powinno nastąpić pod  koniec 2023 r.

fot. Łukasz Kolewiński

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę