W zajezdni MPK przy al. Niepodległości i na terenie nowej pętli w północnej części miasta przy ul. Fieldorfa – Nila powstały dwa nowe centra dowodzenia odpowiadające za zasilanie sieci tramwajowej i koordynacje jej funkcjonowania. To jeden z elementów wielkiej przebudowy torowiska w Częstochowie.

- Na Północy stara podstacja została zdemontowana, a jej zastępczyni będzie bardziej wydajna. Nowe budynki posiadają pełne zaplecze sanitarne dla specjalistów nadzorujących prace systemów zasilania. Zmodernizowana ponadto została także istniejąca podstacja w dzielnicy Tysiąclecie przy ul. Czartoryskiego - informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT i MPK w Częstochowie.

Przypomnijmy, że czwarta tego typu instalacja funkcjonuje przy trasie linii nr 3 na Błesznie. - Wszystkie częstochowskie podstacje koordynujące zasilanie sieci tramwajowej wyposażone są już tym samym w najnowocześniejsze technologicznie podzespoły, co poprawi sterowanie ruchem tramwajów na terenie Częstochowy - twierdzi Hasik. - Każda z nich jednocześnie jest przystosowana do rozbudowy o kolejne moduły w przypadku realizacji następnych inwestycji tramwajowych.

Środki finansowe, dzięki którym zrealizowano budowę i modernizację podstacji, wchodzą w skład łącznych kosztów wielkiej przebudowy starej linii tramwajowej. Wszystkie realizowane prace pochłoną 114 mln zł. Wraz z zakupem 10 nowych składów tramwajowych Twist 2.0 ten gigantyczny kontrakt opiewa na 204 mln zł. 144 mln zł z tej kwoty miasto pozyskało ze środków UE.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę