Front robót związanych z wielką przebudową linii tramwajowej w Częstochowie przeniósł się w dzielnicę Północ. Szeroki zakres prac związany jest z dość znacznymi utrudnieniami dla kierowców.

Z uwagi na kolejny etap prac przy kompleksowej przebudowie linii tramwajowej na Północy, ruch samochodowy na odcinku od skrzyżowania z ulicami Michałowskiego – Wańkowicza do skrzyżowania z ul. Fieldorfa – Nila został zawężony do jednego pasa ruchu w obu kierunkach do odwołania. Utrudnione bądź niemożliwe są także przejazdy przez torowisko między jezdniami na wskazanym odcinku.

- Tymczasowa zmiana organizacji ruchu podyktowana jest względami bezpieczeństwa i zakrojonymi na szeroką skalę robotami budowlanymi przy realizacji wspomnianej inwestycji, których główny front w tej części miasta będzie postępował do wiosny - wyjaśnia Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie.

W dzielnicy Północ widać już postępy prac. Wykonawca usunął stare torowisko. - Oprócz wymiany konstrukcji torowiska, samych torów, sieci i trakcji tramwajowej oraz innej infrastruktury przebudowy ulegnie sama pętla przy Fieldorfa-Nila. Zmieni się też jej geometria - informuje Hasik. - Powstaje tam docelowy budynek w miejsce dotychczasowego, które będzie obsługiwał pasażerów. Same tory zostaną trochę przesunięte, co pozwoli w przyszłości na dalszą rozbudowę sieci tramwajowej w tej części miasta. 

Hasik wyjaśnia, że bez przebudowy pętli tramwajowej nie byłaby również możliwa ewentualna zmiana układu komunikacyjnego, czyli np. przebudowa skrzyżowań al. Wyzwolenia z ul. Fieldorfa-Nila.

Po zakończeniu przebudowy linii tramwajowej na Północy (koniec wiosny 2020 roku) front robót przeniesie się na Tysiąclecie i w Śródmieście.

- Po ukończeniu tego zadania pojedziemy także nowym taborem tramwajowym, który zacznie być dostarczany od początku 2020 roku - dodaje Hasik. - Do siedmiu nowoczesnych składów tramwajowych, które już od siedmiu lat jeżdżą po Częstochowie, dołączy 10 jeszcze nowszych z europejskiej i światowej czołówki.

Przebudowa linii tramwajowej, której koszt wyniesie 114,5 mln zł, potrwa do końca 2020 roku. Produkcją dziesięciu tramwajów Twist 2.0 pochłonie natomiast 90 mln zł. Częstochowa pozyskała na obie inwestycje 144 mln zł dofinansowania ze środków unijnych.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę