Prace związane z największą inwestycją drogową we współczesnej historii miasta, czyli przebudową dawnej DK1, obecnej DK91 postępują wieloetapowo. Miejski Zarząd Dróg informuje o ich aktualnym stopniu zaawansowania na poszczególnych odcinkach.

Na pierwszym odcinku (początek zakresu robót od strony Warszawy – koniec przed mostem na rzece Warcie) wykonywane są roboty na jezdni w kierunku Katowic, a ruch odbywa się jezdnią na Warszawę.

- Zakończono już prace związane z przebudową sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych oraz przebudowano infrastrukturę dla nowego oświetlenia drogowego - informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie. - Na ukończeniu są obecnie prace polegające na przebudowie sieci kanalizacyjnych i wodociągowych, jak również budowa obiektów mostowych nad ul. Wesołą i ul. Papierową. W najbliższych tygodniach przewiduje się rozpoczęcie robót drogowych na zamkniętej jezdni w kierunku Katowic.

Na drugim odcinku (od mostu na rzece Warcie do mostu nad torami kolejowymi) usunięto już kolizje sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych i gazowych. Rozpoczęto także roboty związane z budową nowego mostu na rzece Warcie. - Na przełom kwietnia i maja planowane jest przystąpienie do budowy obiektu mostowego nad ulicami: Krakowską i Rejtana - zapowiada Hasik. - Jego budowa pozwoli zamienić obecne jednopoziomowe skrzyżowanie ulic Krakowskiej i Rejtana z al. Wojska Polskiego w bezkolizyjny, dwupoziomowy węzeł drogowy. W ciągu około 3 tygodni powinny rozpocząć się też roboty w zakresie przebudowy kanalizacji deszczowej, a w dalszej perspektywie także roboty drogowe - dodaje.

Na trzecim odcinku (od mostu nad torami kolejowymi do dawnej estakady na Rakowie) przebudowywana jest jezdnia w kierunku na Warszawę, a ruch poprowadzono po jezdni w kierunku Katowic. Obecnie prowadzone są roboty polegające na przebudowie sieci uzbrojenia terenu kolidującej z przebiegiem al. Wojska Polskiego. W ciągi kilku tygodni wykonawca planuje rozpocząć roboty na wiadukcie nad ul. Bór oraz kładce dla pieszych nad torami kolejowymi łączącej DK-91 z ul. Rejtana. To spowoduje zamknięcie ul. Bór w zakresie możliwości przejazdu pod al. Wojska Polskiego, jak również zamknięcie wspomnianej kładki. Ruch pieszy zostanie poprowadzony istniejącym ciągiem pod wiaduktem nad torami kolejowymi. Użytkowników informować będzie o tym ustawione w terenie oznakowanie.    

Na czwartym odcinku (dawna estakada na Rakowie wraz z dojazdami) do chwili wybudowania i oddania do użytkowania nowego obiektu ruch pojazdów odbywał się będzie w poziomie skrzyżowania. Wykonano już posadowienie (roboty palowe) nowej estakady i obecnie trwa budowa podpór nowego obiektu. Po jej zakończeniu można będzie przystąpić do scalania konstrukcji stalowej nowych przęseł, która w częściach (tzw. elementach wysyłkowych) powinna zacząć przyjeżdżać na plac budowy z początkiem kwietnia.

Na piątym odcinku (od dawnej estakady do końca zakresu robót od strony Katowic) ruch na czas robót budowlanych poprowadzono po jezdni w kierunku Warszawy, a przebudowywana jest sąsiednia jezdnia. Obecnie trwają roboty związane z przebudową sieci uzbrojenia terenu. Na maj zaplanowano rozbiórkę wyłączonej z ruchu z uwagi na stan techniczny kładki dla pieszych nad al. Wojska Polskiego. Tuż po tym wykonawca przystąpi w tym miejscu do budowy nowego obiektu dedykowanego pieszym.

Drogowcy informują, że uwagi na postępy robót jeszcze wiosną spodziewać się należy zmian w czasowej organizacji ruchu obowiązującej na całym fragmencie przebudowywanej DK91. 

Inwestycja realizowana w ramach programu Lepsza Komunikacja w Częstochowie w podstawowym zakresie z umowy będzie kosztować 179 mln zł.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę