Na liniach w mieście i regionie kursuje już dziesięć zmodyfikowanych, dwunastometrowych egzemplarzy autobusów hybrydowych.

Modyfikacją hybryd, które od 2017 roku z powodu awarii stoją uziemione w zajezdni, zajmuje się Autosan z Sanoka. Ciche, komfortowe i bezpieczne pojazdy sukcesywnie dołączają do floty wyjeżdżającej codziennie na ulice miasta i regionu. Zgodnie z umową, firma ma naprawić wszystkie z 24 krótkich egzemplarzy autobusów gazowo-elektrycznych.

- Specjaliści z firmy Autosan we współpracy z inżynierami miejskiego przewoźnika są także coraz bliżej opracowania rozwiązań, które pozwolą przywrócić do kursowania także hybrydowe autobusy przegubowe - informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MPK w Częstochowie. - Pierwszy taki egzemplarz po przeprowadzeniu stosownych prac przebywa już nawet na testach w zajezdni MPK. Jeśli przebiegną pomyślnie, to w najbliższym czasie pierwsza „długa” hybryda także wyjedzie na nasze ulice z pasażerami.

Modyfikacja częstochowskich hybryd i powrót ich na ulice to jeden z warunków, na jakich MPK zawarło ugodę  z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, która mimo wcześniejszych problemów niezależnych od służb miejskich i rządowych, pozwoli osiągnąć w najbliższych latach efekt ekologiczny i rzeczowy przewidziany w programie Gazela. Przypomnijmy, że Częstochowa otrzymała 100 proc. dofinansowania ze środków UE na zakup nowoczesnego i ekologicznego, hybrydowego taboru autobusowego. Warunkiem było jednak osiągnięcie efektu ekologicznego. Teraz będzie to możliwe, tym bardziej, że drugi z warunków został już spełniony. Mowa o wynajmie 15 autobusów elektrycznych na okres 7 lat.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę